Erhverv, Nyheder, Oplevelser

De mange fordele ved at implementere MRM i din virksomhed

management

Mrm eller marketing ressource management er et ofte anvendt redskab hos moderne virksomheder, og er ensbetydende med en virksomheds digitale infrastruktur. Denne infrastruktur vil have til formål at understøtte en virksomheds marketingsprocesser, og kan på mange måder være det es i ærmet, som kan få en virksomhed til at skille sig ud fra konkurrenterne.

Hvad er fordelen ved at vælge mrm?

Som udgangspunkt er der især to overordnede fordele ved at vælge mrm til din virksomhed, der faktisk kan være med til at give store besparelser på bundlinjen. Du kan også læse mere udførligt om mrm ved at besøge https://www.encode.eu/resources/insights/your-guide-to-marketing-resource-management-mrm/.

projektstyring

Automatisering af din virksomheds processer

Ved at implementere mrm-software til din virksomheds marketingsprocesser, så vil der ikke blot spares en hel del tid – men såmænd også penge. F.eks. ville man i gamle dage spendere en masse unødvendig tid på at få markedsføringsmateriale godkendt. Der skulle nemlig tages fysiske kopier af materialet, der dernæst skulle cirkuleres rundt til alle de involverede parter for så endelig at blive godkendt. Ved at anvende mrm, så vil hele denne proces nu kunne klares 100% digitalt og i realtid. Mrm er nemlig lig med en automatisering af b.la. denne godkendelsesproces. Og dette betyder derfor, at man har langt mindre risiko for at miste materialet et eller andet sted i kæden; og der spares således ufatteligt meget tid – og i sidste ende penge.

Et mere produktivt arbejdsmiljø

For at en virksomheds markedsføringsprocesser skal fungere så effektivt som overhovedet muligt, så er det naturligvis vigtigt at alle de relevante medarbejdere er 100% opdateret i forhold til de forskellige marketings retninglinjer – der jo netop ofte opdateres løbende. Og netop fordi disse retningslinjer med et mrm system til enhver tid kan findes digitalt på en virksomheds intranet, så vil der være langt større sandsynlighed for at alle de relevante parter holdes ajourførte med alle de seneste opdateringer. Men der er naturligvis andre fordele ved mrm, der kan være med til at forbedre produktiviteten i virksomheden:

  • Mrm vil også være med til at koordinere virksomhedens arbejdsgang, og være et særdeles kraftigt redskab til at styre jeres marketingsprocesser, såsom at overholde deadlines i forbindelse med markedsføringskampagner og ikke mindst overvåge (og påminde om) de forskellige fremskridt indenfor markedsføringen.
  • Mrm vil også være medvirkende til, at samtlige led i markedsføringskæden effektiviseres. F.eks. vil den førnævnte godkendelsesproces nu kan gøres på den halve tid, idet det hele nu kan gøres digitalt. På denne måde vil man nu kunne undgå en stor mængde tidskrævende møder, og ikke mindst undgå den store mængde forvirring der selvfølgelig altid kan opstå, når der er flere ansatte involveret.
  • Mrm vil afslutningsvist også gøre samarbejdet indenfor marketingsafdelingen betydeligt mere effektiv. Dette skyldes naturligvis, at alle de involverede parter altid vil være opdaterede i forbindelse med det seneste udviklinger systemer på tværs af de forskellige medarbejdere og afdelinger. Dette skaber naturligvis langt større transparens i den interne kommunikation i virksomheden, og vil i sidste ende kunne levere en langt mere effektiv markedsføring.