Nyheder

Giv din styrketræning et boost

træning

Er du typen, der elsker at styrketræne? Velkommen i klubben. Styrketræning handler ikke kun om at løfte tunge vægte – det er en livsstil. Det handler om den rigtige diæt, udholdenhed og mest af alt, fremskridt. Der er en lang række supplementer, du kan tage som kosttilskud, der giver dig et ekstra boost i fitnesscentret. Hvis du også ønsker øget muskelmasse og en hurtigere restitutionstid, så du allerede i morgen kan ramme fitten igen, uden ømhed, er kreatin det, der får dit ønske til at gå i opfyldelse. Kreatin har mange fordele, og substituerer din træning rigtig godt, hvis du netop styrketræner eller dyrker ekstremsport. Kreatin giver energi til dine muskler og medhjælper til færre muskelsmerter, som tilsammen styrker din udholdenhed. Køb godt kreatin pulver og tabletter her og kom i gang med at fremme din træningspræstation allerede i dag. 

Hvad er kreatin? 

Kreatin produceres naturligt flere steder i kroppen og i hjernen. Den sendes ud fra dine organer og lagres i muskelcellerne, hvor den har til formål at øge energiproduktionen. Ved kreatinens tilstedeværelse kan kroppen altså producere energi, der bruges ved kraftanstrengelser. Kosttilskuddet findes også i kød og fisk – tilskud af kreatin kan derfor anbefales til vegetarer og veganere. Med større mængder af stoffet i kroppen, vil du naturligt kunne klare flere anstrengelser og større belastninger; og dette fremmer din præsentation. 

Kreatin fås både i pulverform og som tabletter. Pulverformen er ideel for styrketræneren, da det nemt kan blandes med din pre workout shake. Pulveret kan ellers drikkes opløst i vand. Når det opløses, kan du nemt eftertjekke kvaliteten af proteinpulveret – hvis det har let ved at opløse sig i vand, har du fat i et pulver af god kvalitet. Mulighederne er ellers mange, i forhold til, hvad du kan opløse pulveret i. Blandt andet kan du blande det med juice, eller du kan lave en lækker smoothie. 

Føl dig godt tilpas i din krop 

Kreatin har en positiv virkning på hele kroppen. Det er blandt andet med til at producere flere hormoner, det forøger indholdet af vand i musklerne og det kan sænke eller helt bremse produktionen af proteiner med væksthæmmende virkninger. Du kan altså være sikker på at blive endnu mere motiveret, med tydelige fremskridt efter næsten hver træning. En stor bonus ved kreatin er, at det kan mindske risikoen for en lang række neurologiske sygdomme, som Alzheimers og epilepsi. Med dit kreatintilskud har du en viden om, at du passer rigtig godt på dig selv, og du kan med god samvittighed føle dig godt tilpas i din krop. 

Overvej dine træningsmål 

For at være sikker på, at du indtager de rigtige proteiner, er det vigtigt, at du overvejer, hvor du vil hen med din træning. Sæt dig nogle delmål, det gør processen nemmere. Når de så er nået, kan du altid sætte nogle nye – indtil du når et punkt, hvor du er godt tilfreds med din opnåede styrke. Herfra kan du fokusere på nogle mål, der har til hensigt at vedligeholde din ønskede krop.